"היי, קיבלתי את המספר שלך מחברה טובה. אני אמא מיואשת ועייפה אבל עם חרדה מכל מה שקשור לייעוצי שינה".

"כן.. אני מבינה אותך, תרגישי בנוח.. אני לא לוקחת ללב" וצחקתי.

"אז אולי כדאי כן לקחת ללב" היא אמרה ברצינות.

התחלה חדשה

הטלפון מצלצל ומצלצל, פעם, פעמיים , שלוש. אני לא מכירה את המספר שמופיע לי על הצג אבל מה שבטוח יש שם אדם די עקשן.

"הלו?"

"שלום, סתיו?"

"כן?"

"היי, קיבלתי את המספר שלך מחברה טובה. אני אמא מיואשת ועייפה אבל עם חרדה מכל מה שקשור לייעוצי שינה".

"כן.. אני מבינה אותך, תרגישי בנוח.. אני לא לוקחת ללב" וצחקתי.

"אז אולי כדאי כן לקחת ללב" היא אמרה ברצינות.

"מה?"

"סליחה, סליחה, זו העייפות שמשתלטת עליי. אין לי פשוט כוח". היא נאנחה ואני חיכיתי שזה יבוא.

"אני מרגישה שאין שום סיכוי שאסמוך על יועצת שינה ואת האמת? אני לא מבינה למה בכלל התקשרתי אלייך. אל  תפגעי, אבל יצא שם רע ליועצות שינה. אתן מבטיחות בלי בכי ובלי אתגרים אבל זה אף פעם לא באמת ככה"

קודם כל, אני באמת הבנתי אותה והלב שלי באמת יצא אליה. היא מרגישה שאין דרך שתעבוד לה ושאין לה סיכוי לישון טוב יותר בלילות. בשביל אמא ללא שעות שינה זו פגישה עם התסכול בצורה הכי מזוקקת שלו וללא הכנה מוקדמת.

כל הגישות כיום (מלבד הגישה ההיקשרותית) הן התנהגותיות. אז לכל האמהות שלא מעוניינות בדרך הזו יש תחושה שאין שום פתרון עבורן, שהן נפלו בין הכיסאות, שהן נותרו בלי כלים, בלי דרך לשפר את איכות החיים שלהן או של ילדיהן. הרבה גישות מונגשות עם רוך, חיבוק ורגש אך בסופו של דבר בתכנית העבודה של היועצת, אמא פוגשת בהמלצות שבחוויה שלה הן 180 מעלות למה שהובטח לה. היא מרגישה מרומה ורובן מאלו שמגיעות אליי אפילו לא הצליחו לסיים לתהליך. במקרה הטוב הן שיקרו ליועצת כדי "לסיים את זה יפה" ויש כאלו שפשוט נעלמו.

איך אני יודעת שאמא סקפטית וחוששת? כשאני מנסה להסביר את הגישה היקשרותית אבל תמיד תוביל את השיחה לשאלה של : אבל מה השיטה שלך? "אז איך את פועלת?"

זהו, שאין שיטה. אין סדר פעולות כרוני, תבניתי או קשיח שחוזר על עצמו. השיטה שלי היא להבין את הילד מבפנים, פיזיולוגית ורגשית ולחבר את ההורה לילד. נכון שזה נשמע גבוה ולא פרקטי? זהו, שיש שם המון פרקטיקה. אבל לפני הפרקטיקה הורה מקבל את ההכרה בצרכים של הילד, בתנאים שהילד זקוק להם. הוא פתאום רואה את הפערים בין מה שקורה בפועל לבין מה שצריך להיות כדי שהילד שלו ישן טוב יותר. ואז הקסם קורה. קשה לגרום לאנשים שאיבדו אמון לסמוך עלייך, אבל זה חלק מהדרך, חלק מהתיקון של הטייטל "יועצת שינה" עבור כל אלו שמרגישות שהסיכוי עבורן קלוש. אני פה להראות שיש דרך אחרת גם עבורן כמו שקיוויתי בזמנו שתהיה עבורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *