כל כך הרבה אמהות מתקשרות אליי ומבקשות שנעשה תהליך של הפסקת הנקה כדי שהילד שלהן ישן יותר בלילה. הן בטוחות שההנקה היא הסיבה להתעוררויות המרובות כי בכל פעם שהילד שלהן קם הוא יונק. האם הנקה היא הסיבה לכך שילד קם בלילות?

הנקה היא הצורך או המענה?

"הוא בטח קם כי הוא רוצה לינוק" היא אמרה לי מיואשת מעבר לקו.

אמא לבן 5.5 חודשים שהייתה כל כך מיואשת ומתוסכלת ולא ידעה מה לעשות.

היא אפילו לא הייתה אמא שליוויתי, היא הייתה בתהליך שינה שהיא הייתה מסוייגת לגביו ורצתה לבדוק מה יש לי להציע לה.

האמת, שלמוח יש המון עבודה לעשות בזמן השינה. יש המון תהליכים התפתחותיים חשובים שמתרחשים כשהקטנטנים שלנו ישנים והנקה היא לא מה שיגרום למוח לתעדף את השינה במקום נמוך יותר ברשימה.

הנקה היא כלי מופלא שעונה על כל כך הרבה צרכים : רעב, צמא, חיבור רגשי, שעמום, מתן שתן, חיבור מחזורי שינה ועוד.

במעבר בין מחזור שינה אחד לאחר, השינה הופכת לשטחית ואם יש צורך אחר שמתחרה בשינה – אז הילד שלנו יתעורר ויחפש מענה רלוונטי. אצל תינוקות יונקים המענה הוא לרוב הנקה.

תשימו לב להבדל : זה לא שהמוח מוציא את הילד משנתו כי הוא רוצה הנקה, אלא יש צורך פיזיולוגי או רגשי שיתעורר ויוביל את הילד להזדקק למענה לצורך שהוא לרוב הנקה.

סקרתי עם אותה אמא מקסימה את כל התנאים של השינה ואת השגרה על רגל אחת, והגענו לזה שהם ישנים עם רדיאטור.

הצעתי לה לכבות אותו במשך 3 לילות ולהלביש במקום שכבה אחת נוספת. אמצעים לחימום החדר מורידים את אחוזי הלחות וגורמים לצמא אדיר שהמענה שלו הוא הנקה.

התוצאה של השינוי הקטן הזה : התעוררויות שפחתו בחצי! התינוק שלה פשוט היה צמא, זה הכל.

אם היא הייתה מפסיקה להניק אותו באמצעות תהליך פרידה מהנקה, אבל הרדיאטור היה ממשיך להיות מופעל, האם כמות ההתעוררויות הייתה פוחתת? האם התינוק שלה היה פחות צמא? כנראה שלא וסביר להניח שהיא הייתה פוגשת בתינוק בוכה ועצבני בלי להבין מדוע.

אם נבין מה עומד מאחורי הצורך לינוק בכל התעוררות – נגיע לשורש העניין, לטריגר האמיתי שגורם לילד שלנו לקום.

הנקה היא תמיד מענה לצורך ולא הצורך עצמו. אל תמהרי להפסיק להניק אלא אם נפשך קצה בהנקה ואת מרגישה שאת או הילד שלך מעוניינים לעבור לשלב הבא. ואם לא, תשמרי על החיבור המופלא הזה כל זמן שרק ניתן, הוא מתנה עצומה שנתן לנו הטבע.

 

חיבוק,

סתיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *